Kako prepričati algoritem, da so naše objave vredne izpostave?
Prvo vprašanje vsakega posameznika, ki je kadarkoli objavil kakršnokoli objavo na platformi Linkedin.
Odgovor je preprost, pa vendar ne enostaven. Prvo vprašanje je, ali gre za poslovni ali osebni profil? Richard Van Der Blom je tekom svojega predavanja potegnil pomembne vzporednice med obema in pomen objavljanja na vsakem posamezno. Objave, ki so objavljene na poslovnem profilu nikoli ne bodo imele enakih ali celo boljših rezultatov kot na osebnem profilu. Ljudje raje spremljamo profile, kjer vemo kdo stoji za njimi, od tukaj tudi izhaja pomembnost storytellinga v objavah (glej članek: Pomembnost “storytellinga” na LinkedInu: Utrinki iz predavanja Richard van der Bloma). Poslovni profili so pogosto vodeni s strani agencij ali zaposlenih v podjetju, ki pa nimajo povezave z dejanskim vodenjem podjetja. Iz tega razloga ljudje takim profilom ne sledijo in jih ne zanimajo.
Objava na osebnem profilu po drugi strani izpostavi posameznika, kar ljud privlači. Vedo kdo objavlja vsebino in tudi vedo s kom se pogovarjajo v komentarjih in zasebnih sporočilih. Vedo da za vsem tem stoji osebna prezenca, čemur zaupajo.
Ne glede na to, kateri profil vodimo, pa vseeno za oba veljajo enaka “pravila” oziroma usmeritve, če želimo doseči rezultate in pridobiti LinkedIn algoritem na svojo stran.
Poglejmo si kakšne vrste vsebin so najboljše za objavo. Ob objavljanju Richard svetuje sledenje tunelu objav. Prve objave so vedno namenjene temu da zgradimo nek awareness oziroma prepoznavnost. Naj gre tukaj za prepoznavnost znamke, ali prepoznavnost naših storiteh / produkta, ni važno. Gre za to, da ljudem postane znano naše ime oziroma ime podjetja. Ko bodo ljudje bolje poznali nas, naše podjetje ali storitve bo tudi veliko lažje preiti na naslednjo raven, kjer bomo spodbujali pogovor.
Pogovor oziroma neke povratne informacije na naše vsebine bomo najhitreje in najlažje spodbudili v komentarjih. Da pa bodo ljudje sploh prišli do komentarjev, morajo tam prejeti neko dodano vrednost. Ob objavi vsebin torej poskrbimo, da bodo ljudje znanje pridobili ne samo ko preberejo objavo, pač pa tudi v komentarjih. Tam nadaljujmo predajo znanja in komentarji bodo sledili. S tem ne samo pridobivamo poznanstva in se mrežimo, pač pa tudi izboljšujemo vidnost objave, saj bo s tujimi komentarji objava vidna ne samo naši skupnosti, pač pa tudi njihovi. Na podlagi tega tudi gradimo zaupanje v skupnosti, kar je izredno pomembno za gradnjo kvalitetnih povezav.
Preko vzpostavitve prezence na trgu, gradnje prepoznavnosti nas in naših storitev, bomo na koncu tunela prešli tudi v prodajni segment, ki predstavlja naš cilj. Zato vse objave ne rabijo biti prodajno naravnane, ker tudi tiste, ki to niso, na koncu preidejo v pridobitev novih strank. Ljudje bodo imeli večje zaupanje v nas in naše storitve, če bodo iz naših objav pridobili dodano vrednost in ne bodo imeli občutka, da jim le skušamo prodati produkt oz storitev.
Tekom predavanja je govorec izpostavil 5 ključnih stvari, ki jih je potrebno imeti v mislih ob delovanju na Linkedinu.
Avtentične objave, ki so konsistentne in kvalitetne = Uspeh.
Kako pa to doseči?
Kako doseči to, da so objave res konsistentne a hkrati kvalitetne in predstavljajo dodano vrednost sledilcem? Strinjamo se, da je kdaj težko imeti navdih za dobre objave, pa vendar je bolje objavo kdaj spustiti, kot jo zamenjati za objavo, ki ne bo imela nobene dodane vrednosti in sledilcem ne bo blizu. S takimi objavami si uničimo vso trdo delo, ki smo ga vložili v prejšnje objave, ki pa so bile kvalitetne. Pomembno je torej najti ravnovesje med številom objav in tem, da le te še vedno ostanejo kvalitetne in avtentične.
Preprosto zato, ker se sledilci zavedajo da zadaj stoji osebna persona, ki objavlja vsebine. Pri poslovnih profilih se hitro izkaže, da ljudje z njimi preprosto ne želijo imeti interakcije, ker ne vedo kdo stoji za njimi. Večinoma so taki profili vodeni s strani agencij, ki s podjetjem nimajo povezave, zato ljudem taka interakcija ni blizu. Pomembno je torej, da v promociji vašega posla sodelujejo tudi vaši zaposleni. Naj bo to z objavljanjem objav, delitvijo vaših objav ali pa zgolj s komentiranjem obstoječih objav na poslovnem profilu, vsaka od teh stvari bo pripomogla, da bo profil bolj viden.
O samem storytellingu zakaj in kako spremeni naš profil si lahko preberete v našem drugem članku (glej članek: Pomembnost “storytellinga” na LinkedInu: Utrinki iz predavanja Richard van der Bloma), medtem ko nam raznolikost objav pomaga, da gradimo skupnost posameznikov iz različnih področij. To ne pomeni, da moramo imeti profil ločen od naše zaposlitve. Lahko smo usmerjeni npr v marketing in našo raznolikost objav predstavljajo različni vidiki, pristopi marketinga.
Objave same po sebi seveda niso dovolj. Potrebno je poskrbeti tudi za interakcije pod objavami in med objavljeno vsebino. LinkedIn zasebna sporočila nam ne smejo biti tuje orodje, pač pa vsakdanjik. Naj bo to feedback na objavo, mreženje ali preprosto prošnja za sprejem povezave, preko zasebnih sporočil gradimo bolj pristno izkušnjo in izpostavimo sebe kot aktivnega posameznika. Dnevno vključevanje v različne debate in komentiranje pod objavami drugih, omogočijo da vse več ljudi prepozna naše ime, naše sposobnosti in znanje in skladno s tem tudi pridobivamo ljudi v svojo mrežo kontaktov.
Vedeti kdaj objaviti objavo, biti pri objavljanju konsistenten in natančen, nam bo omogočilo, da nas bo algoritem predlagal več ljudem. Če bomo objave načrtovali vsak dan ob 8uri zjutraj, se bo sčasoma algoritem na to navadil in jih takrat tudi pričakoval. Ko bomo objavili objavo bo tako točno vedel da našo objavo prikaže na samem vrhu našim sledilcem in nam s tem omogoči boljšo vidljivost in izpostavljenost.
Prvi pomemben del je, kdaj naj bo objava objavljena. Izrednega pomena je ugotovitev, kdaj so vaši sledilci najbolj aktivni, saj je ključnih 60 minut po objavi zelo pomembnih. Če v tem času dosežemo dober engagement, dobre komentarje in že začnemo diskusijo, bo objava veliko bolj uspešna, kot če bo objavljena ob neprimernem času.
Vsebovanje slik. Slike, zamenjava fonta ali emojiji so tako imenovani “scroll stopperji”. Ljudje, ki preprosto surfajo po LinkedIn začetni strani se bodo veliko bolj množično ustavljali na vaši objavi, če jih bo pritegnila vaša kreativa oziroma slikovno gradivo. Tukaj gre lahko seveda tudi za video vsebino. Ampak pazimo da ne bo vsega preveč. V kolikor vsebuje naša objava video vsebino, naj nikakor ne vsebuje še dolgega besedila, ker sledilec ne bo preveril obeh. V kolikor gre za potrebno daljše besedilo, naj bo gradivo raje slikovno in atraktivno.
Sprožilci. Začetek besedila z vprašanjem, z nedokončano povedjo … bo spodbudil bralce da kliknejo tisti “see more” gumbek in preberejo vašo objavo do konca. Vse to se na LinkedIn algoritmu beleži in nam povečuje engagement.
Uporaba CTT in CTF segmentov. S takimi segmenti lahko zelo hitro spodbudimo diskusijo v komentarjih in nadaljujemo svoje misli ter damo sledilcem možnost, da se bolj pristno vključijo s svojimi mnenji. Spoznavanje tujih pogledov na stvari in mnenj je vedno dobrodošlo, sploh v tako razgibanem področju kot je marketing dandanes.
Kako torej do dobre Linkedin objave?
Avtentičnost, konsistenca in kvaliteta objav, ki bralcu ponudi dodano vrednost. Trije elementi, ključni za uspešnost vsakega Linkedin profila. Če gremo globje pa dodamo še poznavanje LinkedIn algoritma in uporaba vizualno privlačnih ter angažirajočih vsebin za dosego boljših rezultatov.
Združeno z vsebinami, ki bodo pod objavami spodbujale pogovor med sledilci in našo skupnostjo, imamo recept za uspeh kateri bo sčasoma prešel ne samo v gradnjo uspešne LinkedIn avtoritete pč pa tudi v prodajne aktivnosti.
Vas zanima še več? Spremljajte naš LinkedIn kanal in prihodnje blog objave! 🚀
Vas zanima sodelovanje z nami?
Izkoristite 30 minut odkritega pogovora z našim marketing strokovnjakom, ki bo vašo strategijo pretresel in ponudil konkretne nasvete za njen dvig na višji nivo.